Κατά καιρούς όλοι έχουμε ακούσει για διάφορα προγράμματα άσκησης και άλλες «αδυνατιστικές» μεθόδους, που συμβάλουν στην γρήγορη και αποτελεσματική απώλεια βάρους.

Έχεις αναρωτηθεί ποτέ: 1) πόσο υγιές είναι να χάσεις κιλά τόσο γρήγορα;  2) πόσο εύκολα διατηρείται το αποτέλεσμα στο οποίο ήρθες; 3)εφόσον είναι τόσο αποτελεσματικές αυτές οι μέθοδοι, γιατί αυξάνονται και πληθύνονται ολοένα και περισσότερο και προωθούνται καινούργια αδυνατιστικά προγράμματα και αδυνατιστικά μηχανήματα και προϊόντα; και 4) υπάρχει κάποιο κόστος εις βάρους του οργανισμού; Και αν ναι, πόσο επιζήμιο είναι;

Η αλήθεια είναι ότι πολλά απ’ αυτά τα ταχύρυθμα αδυνατιστικά προγράμματα, χάπια, μηχανήματα είναι εφήμερες και παραπλανητικές λύσεις για γρήγορα αποτελέσματα που μπορούν να βλάψουν σε τεράστιο βαθμό τον οργανισμό και τον μεταβολισμό σου. Χωρίς καν να πραγματοποιούν αυτά που υπόσχονται πολλές φορές (π.χ αδυνατιστικά μηχανήματα που διαφημίζονται διαρκώς. Ίσως κάποιοι από σας δεν γνωρίζετε πως ακόμα και αυτοί που θεωρούν πως έχουν αδυνατίσει μέσω αυτών των μηχανημάτων μόνο λίπος δεν έχασαν! Χάνουν υγρά που και αυτά μεταφράζονται σε κιλά… Σκοπός είναι η απώλεια βάρους λιπώδους μάζας και όχι άλλων στοιχείων που ο οργανισμός χρησιμοποιεί για βασικές λειτουργίες του.  Και κάπως έτσι ο πωλητής ικανοποιήθηκε, ο πελάτης εξαπατήθηκε προσωρινώς και το προϊόν έφερε τα κέρδη του. Αποστολή εξετελέσθη μέχρι την επόμενη ανακάλυψη για τις νέες ανάγκες του καταναλωτή.

Ο καλύτερος τρόπος λοιπόν, για την απώλεια σωματικού βάρους είναι η άσκηση και για την ακρίβεια όποια άσκηση βασίζεται στην αερόβια άσκηση, που χρησιμοποιεί το οξυγόνο. Μερικές δραστηριότητες που εμπεριέχουν αερόβια άσκηση, για να καταλαβαίνουμε όλοι σε τι αναφερόμαστε είναι: περπάτημα, jogging, ποδηλασία, τρέξιμο, κολύμβηση ακόμα και το ανεβοκατέβασμα σκαλιών, χορός κ.α

Τα κύρια χαρακτηριστικά που πρέπει να έχεις υπόψιν σου για την δραστηριότητα που θα επιλέξεις είναι:

1)    Η άσκηση πρέπει να αφορά μεγάλες μυϊκές ομάδες (π.χ στην ποδηλασία χρησιμοποιούνται κυρίως  τα πόδια),

2)    Η ένταση της άσκησης. Όσο πιο έντονη η προσπάθεια – ένταση που καταβάλεις τόσο μεγαλύτερη θερμιδική απώλεια θα έχεις,

3)    Η διάρκεια  όσο μεγαλύτερη είναι τόσο πραγματοποιούνται καύσεις. ΠΡΟΣΟΧΗ: η ένταση που αναφέραμε πριν και η διάρκεια είναι συνυφασμένες έννοιες. Σε ό,τι αφορά την απώλεια βάρους να θυμάσαι… προσάρμοσε την ένταση στην διάρκεια και όχι το αντίθετο. (αν αποφασίσει κάποιος να τρέξει στην μεγαλύτερη δυνατή ένταση που μπορεί προφανώς η διάρκεια της άσκησης του θα μειωθεί κατά πολύ. Αυτό που πρέπει να κάνει είναι να αυξήσει την διάρκεια τρεξίματος του όσο το δυνατόν περισσότερο έχοντας μικρότερη ένταση υπό μορφή σταθερού ρυθμού jogging).

4)    Η συχνότητα της άσκησης είναι ένας ακόμη παράγοντας. Με την συχνότητα εννοούμε πόσες φορές μέσα σε μια εβδομάδα εκτελείται η αερόβια δραστηριότητα. 3-4 φορές/εβδομάδα είναι ικανοποιητική συχνότητα. 6-7 θα αποφέρει διπλάσια αποτελέσματα στην απώλεια θερμίδων σε συνδυασμό με την ένταση και την διάρκεια.

5)    Σημαντικός παράγοντας είναι να σε ευχαριστεί η σωματική άσκηση που κάνεις. Πολλές φορές λόγω ανασταλτικών παραγόντων δεν μπορούμε να ασχοληθούμε με αυτό που μας αρέσει είτε για πρακτικούς λόγους (έλλειψη χρόνου), είτε για λόγους προσαρμοστικούς (έλλειψη εξοικείωσης με αθλητικές δραστηριότητες). Ψάξε να βρεις τι είναι αυτό που σου αρέσει ξεκινώντας από το πιο απλό, μια βόλτα και δώσε χρόνο στον εαυτό σου να το κάνει πράξη.

Υπάρχει φυσικά η δυνατότητα να προσαρμόσεις τη φυσική δραστηριότητα στις καθημερινές σου λειτουργίες. ΠΩΣ; Να μερικά παραδείγματα που ίσως δε φανταζόσουν καν ότι αποτελούν αερόβια άσκηση: πλύσιμο αυτοκινήτου, κηπουρική, ακόμα και καθάρισμα τζαμιών και ό,τι άλλο μπορείς να φανταστείς καταβάλλοντας έντονη προσπάθεια. Την επόμενη φορά που θα βάλεις ηλεκτρική σκούπα δοκίμασε να το δεις σαν προπόνηση και όχι σαν δουλειά.

Η άσκηση δίνει ζωή. Η άσκηση που σου αρέσει κάνει πιο ευχάριστη τη ζωή. Οπότε ψάξε και σίγουρα θα βρεις κάτι που θα σου ταιριάξει!

Σάντρα Βαξεβάνη, MyLiveGym Instructor