Σύμφωνα με νέα μελέτη που διεξήχθη στην Καλιφόρνια από τον δρα Πολ Γουίλιαμς του Εθνικού Εργαστηρίου Λόρενς Μπέρκλεϊ και την ομάδα του, τόσο το γρήγορο περπάτημα όσο και το τρέξιμο μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο της υψηλής πίεσης του αίματος, της υψηλής χοληστερόλης και του διαβήτη.

Συγκεκριμένα η έρευνα διήρκησε για περίπου 6 χρόνια και οι ερευνητές μελέτησαν 33.060 άτομα που έκαναν συστηματικά τρέξιμο και άλλα 15.045 άτομα που προτιμούσαν το γρήγορο περπάτημα, ηλικίας 18 έως 80 ετών (51,4% των δρομέων και το 21% των βαδιστών ήταν άνδρες). Βρήκαν ότι η ίδια ενέργεια που χρησιμοποιείται για το γρήγορο περπάτημα και το τρέξιμο έχουν σαν αποτέλεσμα παρόμοιες μειώσεις του κινδύνου υψηλής αρτηριακής πίεσης, υψηλής χοληστερόλης, διαβήτη και ενδεχομένως  της στεφανιαίας νόσου.

Προηγούμενες έρευνες μελετούσαν και σύγκριναν τη κατανάλωση ενέργειας σε σχέση με το χρόνο ανάμεσα στο περπάτημα και το τρέξιμο. Η συγκεκριμένη έρευνα μελέτησε και αξιολόγησε την κατανάλωση ενέργειας σε σχέση με την απόσταση ανάμεσα στο περπάτημα και το τρέξιμο.

Ο δρα Πολ Γουίλιαμς δήλωσε ότι «Όσο περισσότερο ένας δρομέας τρέχει και ένας βαδιστής περπατάει, τόσα περισσότερα οφέλη αποκομίζει για την υγεία του. Εάν το ποσό της ενέργειας που δαπανάται είναι ίδιο μεταξύ των δύο ομάδων (βαδιστών & δρομέων), τότε τα οφέλη για την υγεία είναι συγκρίσιμα. Το περπάτημα μπορεί να είναι μια πιο εύκολη δραστηριότητα για μερικούς ανθρώπους, σε σύγκριση με το τρέξιμο, ωστόσο, εκείνοι που επιλέγουν το τρέξιμο καταλήγουν να αθλούνται δύο φορές περισσότερο από εκείνους που επιλέγουν το περπάτημα. Αυτό είναι συμβαίνει πιθανώς επειδή μπορούν να διανύσουν τη διπλάσια απόσταση σε μια ώρα. Οι άνθρωποι πάντα ψάχνουν μια δικαιολογία για να μην ασκηθούν, όμως έχουν μια ξεκάθαρη επιλογή να κάνουν, είτε να τρέχουν, είτε να περπατάνε, πράγμα που και στις δύο περιπτώσεις θα τους αποφέρει συγκρίσιμα οφέλη και θα αποτελέσει μια επένδυση για την μελλοντική υγεία τους».

Το συμπέρασμα που κατέληξαν μετά την έρευνα, όταν και στις δύο περιπτώσεις (γρήγορο βάδισμα και τρέξιμο) ο άνθρωπος καταβάλλει την ίδια ποσότητα ενέργειας με βάση τις θερμίδες που καίει είναι:

  1. Το τρέξιμο μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο της υπέρτασης κατά 4,2% ενώ το γρήγορο περπάτημα κατά 7,2%.
  2. Το τρέξιμο μειώνει τον κίνδυνο για υψηλή χοληστερόλη κατά 4,3%, ενώ το γρήγορο περπάτημα κατά 7%.
  3. Το τρέξιμο μειώνει τον κίνδυνο για διαβήτη κατά 12,1%, ενώ το γρήγορο βάδισμα κατά 12,3%.
  4. Το τρέξιμο μειώνει τον κίνδυνο για στεφανιαία νόσο κατά 4,5%, ενώ το γρήγορο βάδισμα κατά υπερδιπλάσιο ποσοστό 9,3%
Συνεπώς όσο περισσότερο περπατάτε ή τρέχετε κάθε εβδομάδα, τόσο περισσότερα οφέλη αποκομίζετε για την υγεία σας!

Γράφει ο Τόνι Τζέιμ
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
Πηγή: mydiatrofi.gr