Το πρωινό γεύμα είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό γεύμα. Ο λόγος; Σκέψου ότι ο οργανισμός παραμένει νηστικός περισσότερο από 8 ώρες, λόγω της κατάστασης ύπνου που βρίσκεται το βράδυ. Κάτι τέτοιο μπορεί να συγκριθεί με μια μικρή νηστεία!

Η έλλειψη πρωινού γεύματος μπορεί να προκαλέσει υπογλυκαιμία και κατ’επέκταση συμπτώματα αδυναμίας. Σε περιπτώσεις που το άτομο είναι αθλητικά ενεργό μπορεί να προκαλέσει εξάντληση και εξασθένηση του οργανισμού στην προπόνηση. Επίσης, οδηγεί σε υπερβολική κατανάλωση τροφής του επόμενου γεύματος, δίνοντας λανθασμένη εικόνα κορεσμού στον οργανισμό.

 

Έλλειψη πρωινού και απώλεια βάρους

Η εντύπωση ότι η παράλειψη του πρωινού βοηθά στη μείωση του σωματικού βάρους είναι 100% λανθασμένη. Αντίθετα έρευνες έχουν αποδείξει ότι άτομα που έχασαν πολλά κιλά και κατάφεραν να τα συντηρήσουν έτρωγαν σε καθημερινή βάση πρωινό.

Αυτό συμβαίνει γιατί ένα καλό πρωινό:

  • Θα προλάβει την εκδήλωση της πείνας πριν το μεσημεριανό,
  • Αυξάνει τον μεταβολικό ρυθμό και έτσι ο οργανισμός εκτελεί μια ομαλή λειτουργία καύσης και
  • Η πρόσληψη του προκαλεί περισσότερη ενεργητικότητα έτοιμη να διοχευτευθεί σε οποιαδήποτε δραστηριότητα ακολουθεί.

Γενικότερα, το πρωινό γεμίζει τις «μπαταρίες» του οργανισμού και του εγκεφάλου βελτιώνοντας την μνήμη, ξεκινώντας έτσι δυναμικά τη μέρα σου και προκαλώντας ευεξία και τόνωση της διάθεσης με αποτέλεσμα την καλύτερη αποδοτικότητα. Σημαντικός είναι ο ρόλος του πρωινού στην εύρυθμη λειτουργία της καρδιάς.

 

Ενδεδειγμένο πρωινό γεύμα

Τόσο τα παιδιά όσο και οι ενήλικες έχουν την ίδια ανάγκη για ένα ισορροπημένο πρωινό, ακόμα και αν ο χρόνος για την προετοιμασία του είναι περιορισμένος. Έτσι μπορείς να εξασφαλίσεις το πρωινό σου προετοιμάζοντάς το απ’το προηγούμενο βράδυ ή τρώγωντας απλά δημητριακά με αποβουτυρωμένο γάλα, ή ένα χυμό με φρυγανιές ή ένα γιαούρτι με ένα φρούτο. Για όσους διαθέτουν λίγο παραπάνω χρόνο ένα βραστό αβγό με φυσικό χυμό και ένα τοστ με γαλοπούλα και τυρί είναι ένα ιδανικό ξεκίνημα γεμάτο ενέργεια.

Να προτιμάς ένα πρωινό που περιέχει συστατικά όπως την πρωτεϊνη, βιταμίνη C, το σίδηρο, ασβέστιο, τις φυτικές ίνες και σύνθετους υδατάνθρακες. Έτσι πέραν της ενέργειας που εξασφαλίζεις στον οργανισμό, του παρέχεις και αίσθημα χορτασμού για πολλές ώρες.

Όχι πρωινό πλούσιο σε απλούς υδατάνθρακες! Ένα τέτοιο γεύμα όπως είναι τα γλυκά π.χ κρουασάν μπορεί να προκαλέσει υπερινσουλιναιμία στον οργανισμό και με την σειρά του να επέλθει υπογλυκαιμία στον οργανισμό (να πέσουν δηλαδή τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα).

Συνοψίζοντας, άτομα που καταναλώνουν καθημερινά πρωινό γεύμα χαμηλό σε λίπη και υψηλό σε θρεπτικά συστατικά, όπως αυτά που προαναφέρθηκαν δύνανται να χάσουν πιο εύκολα κιλά, έχουν πιο φυσιολογικό βάρος, μειώνουν την πιθανότητα καρδιακών νοσημάτων και εξασφαλίζουν στον οργανισμό τους ένα δυνατό και ευδιάθετο ξεκίνημα. Κι αν κάτι σου λείπει σε όλο αυτό η ολοκλήρωση έρχεται με το συνδυασμό της πρωινής άσκησης που συμπληρώνει την τόνωση του μυικού συστήματος και όχι μόνο. Για περισσότερες πληροφορίες το άρθρο «Πρωινή γυμναστική στο σπίτι» της Μαρίας Πάνου δίνει τις απαντήσεις.

Είσαι ακόμα σίγουρος ότι δεν έχεις χρόνο για ένα πρωινό;

Σάντρα Βαξεβάνη, MyLiveGym instructor