Ως μεσογειακός λαός οφείλουμε να δείχνουμε σεβασμό στη διατροφή μας και όσο μπορούμε να συντηρούμε το σώμα μας με γνήσια θρεπτικά συστατικά που βρίσκονται σε αφθονία στη χώρα μας! Καλό το junk food, πολύ καλές και άλλες κουζίνες, μήπως όμως το έχουμε παρακάνει και παρασυρόμαστε συχνά;

Τι περιλαμβάνει η μεσογειακή διατροφή;

-          Η μεσογειακή διατροφή είναι πλούσια σε φυτικές τροφές, φρέσκα φρούτα, εποχιακά λαχανικά, πατάτες, δημητριακά, ξηρούς καρπούς και όσπρια.

-          Ελαιόλαδο στο γεύμα μας. Αντικαθιστούμε τα άλλα λίπη και έλαια όπως βούτυρο και μαργαρίνη με το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, ένα βασικό συστατικό που συμβάλλει στη μακροζωία!

-          Φροντίζουμε καθημερινά να προσλαμβάνουμε μικρές ποσότητες γαλακτοκομικών προϊόντων όπως φέτα, τυρί, γάλα και γιαούρτι.

-          Καταναλώνουμε ψάρι και πουλερικά κάθε βδομάδα

-          Βάζουμε στη διατροφή μας το αυγό, όχι όμως σε υπερβολικές ποσότητες. 4 αυγά την βδομάδα είναι αρκετά συμπεριλαμβάνοντας και αυτά που χρησιμοποιούμε στην παρασκευή των γευμάτων.

-          Αν θέλουμε να καταναλώσουμε αλκοόλ, προτιμούμε το κόκκινο κρασί σε λογικές ποσότητες, 1-2 ποτήρια και μαζί με το φαγητό.

-          Καταναλώνουμε κόκκινο κρέας, ιδανικά μία φορά την εβδομάδα το πολύ!

Σε τι βοηθάει η μεσογειακή διατροφή;

-          Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει, οι άνθρωποι που ακολουθούν μεσογειακή διατροφή έχουν αυξημένες πιθανότητες να ζήσουν περισσότερα χρόνια! Αυτό συμβαίνει γιατί η διατροφή επηρεάζει το μήκος των τελομερών των χρωμοσωμάτων που είναι ένας από τους βασικούς βιοδείκτες για το προσδόκιμο ζωής. Το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ διεξήγαγε έρευνα με δείγμα 4.700 υγιείς γυναίκες στην οποία παρακολούθησαν και εξέτασαν τις διατροφικές τους συνήθειες. Οι αναλύσεις αίματος έχουν δείξει ότι όσες γυναίκες ακολουθούσαν μεσογειακή διατροφή είχαν μακρύτερα τελομερή από τις υπόλοιπες. Καθώς περνούν τα χρόνια τα κύτταρα μικραίνουν και διαιρούνται. Όσο πιο μεγάλα είναι λοιπόν τα τελομερή, τόσο αυξάνεται και το προσδόκιμο της ζωής.

-          Η μεσογειακή διατροφή μπορεί να συμβάλλει ακόμα στη μείωση του κινδύνου για καρδιακό ή εγκεφαλικό επεισόδιο, διαβήτη και πρόωρο θάνατο. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι στην επιστημονική βιβλιογραφία μπορούμε να βρούμε πάρα πολλές διατροφικές υποδείξεις με κύρια αναφορά  στη χρήση μεσογειακής διατροφής για την αποφυγή και αντιμετώπιση των καρδιαγγειακών παθήσεων.

Αν έχεις παρασυρθεί από το γρήγορο και πρόχειρο φαγητό, προσπάθησε και εσύ να εντάξεις την μεσογειακή διατροφή στο πρόγραμμά σου και επωφελήσου από έναν υγιεινό τρόπο ζωής.

Η «μυστκή συνταγή» της μεσογειακής διατροφής ολοκληρώνεται με την τακτική γυμναστική. Η σωματική δραστηριότητα και η κατανάλωση θρεπτικής διατροφής βοηθάει στην απώλεια βάρους και στην προσωπική ευεξία!

Μπορείς να ξεκινήσεις με το γρήγορο περπάτημα, το τρέξιμο ή ακόμα και να κάνεις γυμναστική στο σπίτι εύκολα και οικονομικά!