Στην βιβλιογραφία αναγνωρίζεται όλο και περισσότερο ο όρος ”the liquid trap” και αναφέρεται σε όλα αυτά τα ροφήματα πλούσια σε ενέργεια, ζάχαρη και λίπος, ορθότερα επεξεργασμένη ζάχαρη και κορεσμένο λίπος. Α, και αλκοολ.

Η αναγκαιότητα πόσης επαρκούς ποσότητας νερού καθημερινά είναι δεδομένη τόσο για θέματα υγείας όσο για καταλληλότερο έλεγχο της κατανάλωσης τροφίμων: το νερό αυξάνει τον όγκο του γεύματος, μειώνει την ενεργειακή πυκνότητα και προσδίδει μεγαλύτερη πληρότητα.

 

Πάραυτα, δεν τρώμε λιγότερο απλά και μόνο επειδή έχουμε πιει περισσότερο, αλλάενας χυμός, ένα έτοιμο ρόφημα καφέ και ένα ποτήρι κρασί με το γεύμα ίσως προσδίδουν αυτές τις επιπλέον θερμίδες που σε εμποδίζουν να χάσεις κιλά ή γενικότερα να ρυθμίσεις το βάρος σου!

 

Πάραυτα, με έξυπνες επιλογές μπορούμε να ευχαριστηθούμε τα αγαπημένα μας ροφήματα με λίγότερες τύψεις. Ορίστε κάποιες προτάσεις:

1.Καφές
Χειρότερη επιλογή: έτοιμο συσκευασμένο κρύο ρόφημα γάλατος με καφέ, γεύση σε σιρόπι και επιπλέον ζάχαρη.

Καλύτερη επιλογή: κρύος καφές espresso και φρέσκο γάλα (macchiato).

2.Χυμοί

Χειρότερη επιλογή: συσκευασμένο φρουτοποτό από συμπυκνωμένο χυμό με προσθήκη ζάχαρης, καμιά φορά διαφημίζονται και με προσθήκη βιταμινών, μάλλον στην προσπάθεια προβολής υγιεινού προφιλ…-δεν μας πείθουν όμως!

Καλύτερη επιλογή: Φρεσκοστυμμένος χυμός λαχανικών ή ακόμα καλύτερα ολόκληρο φρούτο και ολόκληρα λαχανικά!

3.Ροφήματα γάλατος

Χειρότερη επιλογή: παγωμένο ρόφημα από μείγμα σε σκόνη και γεύση σε σιρόπι – ναι, αναφέρομαι στα γνωστά φραπουτσινό-φρεντοτσίνο και πάει λέγοντας. Μακριά!

Καλύτερη επιλογή: σοκολατούχο γάλα! – που είναι και βέλτιστη μετα-προπονητική επιλογή

4.Αθλητικά ποτά

Χειρότερη επιλογή: έτοιμα ενεργειακά ποτά με καφεϊνη, γκουαρανά και ανθρακικό.

Καλυτερη επιλογή: ηλεκτρολυτικό ποτό για αθλητική χρήση από αθλητές!

5.Αναψυκτικά/ Ανθρακούχα ποτά:

Χειρότερη επιλογή: αναψυκτικά τύου κολα με ζάχαρη – άπειρες μελέτες τα ενεχοποιούν για την αύξηση των ποσοστών παχυσαρκίας

Καλύτερη επιλογή: ανθρακούχο νερό ή σόδα. Προσθέστε και μια φετούλα λεμονι.

Και για να πειστείτε λίγο περισσότερο, ορίστε πόση άσκηση χρειάζεται για κάθε ρόφημα:

Οι επιλογές δικές σας!

Χαρά Σκουλαρίκη
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
www.nutrinews.gr