Έχετε αναρωτηθεί ποτέ τους πραγματικούς λόγους για τους οποίους γυμνάζεστε; Αν σας δινόταν ποτέ η ευκαιρία να απαντήσετε σε ένα τέτοιου είδους ερώτημα πολλοί από εσάς θα δίνατε απαντήσεις που αφορούν την εξωτερική σας εμφάνιση. Πέρα όμως από το αισθητικό κομμάτι η γυμναστική  κάνει θαύματα στον τομέα της υγείας μας, ενώ  συχνά αποτελεί καταφύγιο για πολλούς ανθρώπους που αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα υγείας. Είναι γνωστό ότι τα ΜΜΕ και η σύγχρονη ζωή και το lifestyle ενισχύουν την ιδέα ότι το γυμναστήριο καλύπτει την ανάγκη μας για ένα καλλίγραμμο σώμα χωρίς ψωμάκια η την τέλεια γράμμωση. Παρόλα αυτά όμως πολλοί γιατροί συστήνουν την άσκηση ως μέσω πρόληψης και αντιμετώπισης διαφόρων προβλημάτων καθώς με την γυμναστική βελτιώνουμε τα διάφορα σωματικά η οργανικά προβλήματα τα οποία μπορεί να αντιμετωπίζουμε.

Ποια είναι τα οφέλη της γυμναστικής στο καρδιαγγειακό μας σύστημα;
Η σωστή και συστηματική άσκηση έχει διαπιστωθεί ότι προασπίζει αποτελεσματικά το καρδιαγγειακό σύστημα από την εμφάνιση αρκετών διαταραχών. Η άσκηση βελτιώνει τη λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος. Η καρδιά δυναμώνει, παρατηρείται αύξηση στο μέγεθος του μυοκαρδίου και επομένως αντλείται περισσότερο αίμα σε κάθε παλμό. Ως φυσικό επακόλουθο μειώνετε η καρδιακή συχνότητα ηρεμίας. Η αερόβια άσκηση είναι η αποτελεσματικότερη μορφή άσκησης για την βελτίωση του καρδιαγγειακού συστήματος, αφού αυξάνει την καρδιακή παροχή και τον όγκο παλμού, μειώνει την καρδιακή συχνότητα και την αρτηριακή πίεση και έτσι βελτιώνετε η αερόβια ικανότητα. Έτσι λοιπόν η γυμναστική θεωρείτε μέσω πρόληψης και αντιμετώπισης καρδιαγγειακών προβλημάτων αλλά πάντα με την σύμφωνη γνώμη του θεράποντα ιατρού.

Η γυμναστική συνδέεται άρρηκτα με το μυϊκό σύστημα του οργανισμού.
Η γυμναστική παίζει πολύ σπουδαίο ρόλο στο μυϊκό σύστημα του οργανισμού και στην αντιμετώπιση των μυοσκελετικών προβλημάτων. Η άσκηση μυϊκής ενδυνάμωσης (βάρος σώματος, λάστιχα, αντιστάσεις) προφυλάσσει το άτομο από ορθοσωμικά προβλήματα, μειώνει τον κίνδυνο τραυματισμών και ενισχύει την διαδικασία ανάπτυξης του σώματος κατά την διάρκεια της παιδικής και της εφηβικής ηλικίας. Επιπλέων μέσω της άσκησης βελτιώνετε η διατατική ικανότητα μυών, τενόντων, συνδέσμων, με αποτέλεσμα το άτομο να εκτελεί τις καθημερινές του δραστηριότητες με μεγάλη ευκολία.

Το κατάλληλο είδος γυμναστικής για την αντιμετώπιση μυοσκελετικών προβλημάτων είναι η μέθοδος pilates. Με την συχνή εξάσκηση στην μέθοδο του Pilates μπορείτε να δημιουργήσετε ένα γερό, λεπτό, ισορροπημένο σώμα. Αυτό μειώνει τις πιθανότητες σωματικών προβλημάτων και βοηθάει στην απομάκρυνση των μουδιασμάτων και των πόνων. Επίσης μειώνει τον κίνδυνο σωματικής βλάβης όχι μόνο κατά την διάρκεια της εξάσκησης αλλά και σε οτιδήποτε άλλο κάνετε. Λίγες βδομάδες μετά το ξεκίνημα της κανονικής εξάσκησης το Pilates δημιουργεί μακρύς λεπτούς μυς χωρίς τον κίνδυνο να αποκτήσετε ογκώδες υπεραναπτυγμένο σώμα.

Άτομα με σακχαρώδη διαβήτη ή υπέρταση!
Η γυμναστική επιδρά στην πάθηση του σακχαρώδη διαβήτη καθώς όχι μόνο βοηθά στην καλύτερη αντιμετώπιση της νόσου αλλά και στην καθυστέρηση της. Σε τέτοιου είδους περιπτώσεις η αερόβια άσκηση καθώς και η μυϊκή ενδυνάμωση θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ο καλύτερος τρόπος γυμναστικής υπό την παρακολούθηση βέβαια του θεράποντα ιατρού.
Επίσης η γυμναστική είναι ιδιαίτερα ευεργετική στους υπερτασικούς ανθρώπους καθώς αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της θεραπείας τους.

Μείωση κατά 35% του κινδύνου για εμφάνιση υπέρτασης επιτυγχάνεται με την μέτρια προς εντατική σωματική άσκηση ενώ οι υπερτασικοί που αθλούνται χρειάζονται λιγότερα φάρμακα. Οι υπερτασικοί θα πρέπει να αφιερώνουν τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα από τον χρόνο τους σε αερόβια άσκηση μέτριας έντασης τις περισσότερες ημέρες την εβδομάδα. Σημαντικό για τον ασθενή είναι ότι η ένταση και το είδος της άσκησης θα πρέπει να καθορίζετε σε συνεργασία με τον θεράποντα ιατρό του.

Γυμναστική και ψυχολογία.
Πέρα όμως από το σωματικό επίπεδο η γυμναστική επιδρά καθοριστικά και σε ψυχολογικό επίπεδο καθώς βοηθά στην έκκριση ορμονών που σχετίζονται με την διάθεση (ενδορφίνες). Επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι η γυμναστική μεταξύ άλλων θεωρήθηκε και φυσικό αντικαταθλιπτικό. Είναι μια αποτελεσματική θεραπεία για τη θλίψη, το άγχος και την μελαγχολία. Έχει αποδειχθεί ότι η συστηματική άσκηση σε συνδυασμό με ισορροπημένη διατροφή μπορεί να διατηρήσει την ψυχική ισορροπία.

Παράλληλα η γυμναστική συμβάλει κατευναστικά σε περιπτώσεις άγχους η έντονου θυμού βοηθώντας το μυαλό να ξεχαστεί καθώς χαλαρώνει του μύες. Πολλοί γιατροί συστήνουν την γυμναστική ως «φάρμακο» για την αντιμετώπιση διαφόρων ψυχικών προβλημάτων. Εκτός από τις ορμόνες που εκκρίνονται στο σώμα και συμβάλουν στην καλή διάθεση σημαντικό ρόλο παίζουν και οι αναπνευστικές τεχνικές που χρησιμοποιούνται κατά την άσκηση όπως στην πρακτική της yoga και στο pilates.

Γυμναστική σε άτομα τρίτης ηλικίας.
Τρίτη ηλικία είναι η ηλικία των γηρατειών που κυμαίνεται από τα 60-65 και άνω. Σ’ αυτές τις ηλικίες εκτός από της αλλαγές που συμβαίνουν στην εξωτερική εμφάνιση γίνεται και μεγάλη πτώση της φυσικής κατάστασης. Μειώνονται κατά πολύ οι σωματικές αντοχές, η ευλυγισία, η αερόβια ικανότητα, ο μεταβολισμός η οπτική ικανότητα, η αναπνοή η ελαστικότητα των αγγείων και το μέγεθος των μυϊκών ινών.

Τα άτομα τρίτης ηλικίας καλό θα είναι να ακολουθούν ένα πρόγραμμα αερόβιας άσκησης έτσι ώστε να βελτιωθεί η αντοχή να μειωθεί το σωματικό λίπος να βελτιωθεί το καρδιοαναπνευστικό και το καρδιαγγειακό σύστημα. Όλα αυτά βέβαια θα πρέπει να γίνονται με την σύμφωνη γνώμη του γιατρού. Με το τέλος της αερόβιας άσκησης το άτομο τρίτης ηλικίας θα πρέπει να ακολουθεί ένα πρόγραμμα δύναμης με βάρη, ελαστικούς ιμάντες η μηχανήματα δύναμης έτσι ώστε να βελτιωθεί το μυοσκελετικό του σύστημα. Επίσης καλό θα είναι να πραγματοποιούνται και ασκήσεις ισορροπίας για την βελτίωση του νευρικού συστήματος.

Ο ρόλος της γυμναστικής κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης.
Η εγκυμοσύνη είναι μια φυσιολογική κατάσταση για την γυναίκα παρά το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια της εμφανίζονται ορισμένες μεταβολές στα συστήματα του οργανισμού. Στο πρόγραμμα γυμναστικής μίας εγκύου θα πρέπει να λαμβάνετε υπ’οψιν το επίπεδο φυσικής κατάστασης καθώς και η ψυχολογική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η ασκούμενη. Κατάλληλο είδος γυμναστικής σε αυτές τις περιπτώσεις μπορεί να θεωρηθεί η πρακτική της yoga καθώς γυμνάζει όλο το σώμα κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης και προετοιμάζει ψυχικά την μέλλουσα μητέρα για την γέννα.

Μαρία Πάνου, Pilates Instructor MyLiveGym

Φθηνή ασφάλεια αυτοκινήτου, μόνο με 115€/6μηνο!